11 Mart 2016 Cuma

Girişimcilik üzerine bir yazı!

Girişimcilik üzerine bir yazı!
Girişimcilik üzerine bir yazı!

Ben iyi bir girişimci adayıyım bu blog'un da naçizane sahibi ve tek yazarıyım umarım hedeflerimize ulaşabilirsek ilerde yazar sayısını yeni arkadaşlarla arttırabiliriz.


Neyse efendim gelelim ana konumuza yani girişimciliğe. İyi bir girişimci olmanın ilk şartı ve dikkate alınması gereken bence en önemli konu James R. Cook'un da söylediği gibi ''Başkalarının, yapamayacağınızı iddia ettikleri şeyleri sadece bir kere yapın! Bir daha onların söylediklerini dikkate bile almak zorunda kalmazsınız.'' Sonra işin içine biraz da şans faktörü giriyor ''Bir filozofa sorarlar, “Şansa inanır mısınız?“, filozof cevap verir; “Evet, yoksa sevmediğim insanların başarılarını nasıl açıklayabilirdim?”''

Tabi ki şans her şey değil şans Albert Einstein'ın da söylediği gibi  Şans işin %50’sidir ve sadece hazır olanlara gelir.  Hazır olmak yeterli gibi görünse de ilk etapta hemen başarılı olunamayabilinir. O zaman da Mark Kay'ın dediği gibi ''Başarının sırlarından biri, geçici başarısızlıkların bizi yenmesine izin vermemektir.'' Tamam diyelim ki başarısızlıktan yılmadık ve yolumuza devam ettik ama başarı hala gelmiyor ne zaman gelecek bu başarı derken Montesquieu'nün şu sözleri kualaklarımda yankılanıyor birden ''Pek çok konuda başarı, başarmanın ne kadar vakit alacağını bilmeye bağlıdır.''

Sonra oturup çevremdeki, ülkemdeki ve hatta dünyada ki girişimcilik öykülerine ve örneklerine bakıyorum ve Bernard Shaw ne güzel demiş zamanında 'Yapabilen yapar, yapamayan da akıl öğretir.' Aldığım gazın ve tabi ki bir efsanenin yani defalarca başarmış bir sporcu olan Michael Jordan'ın ''Kariyerimde 9000'in üstünde şut kaçırdım, aşağı yukarı 300 maçta yenildim, 26 defa maç kazandıracak şut için bana güvenildi ve kaçırdım. Kariyerimde tekrar, tekrar ve tekrar başarısız oldum ve bu yüzden başardım.'' sözleri ile silkeleniyorum ve düşünmeye, denemeye başarana kadar devam etmeye karar veriyorum çünkü ben sadece iyi bir girişimci olmak istemiyorum aynı zamanda başarılı ve iyi bir girişimci olmak istiyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder