16 Eylül 2016 Cuma

incir.com neden kapandı?

incir.com neden kapandı?
incir.com neden kapandı?

Bilen biliyor incir.com'u burada uzun uzun anlatmaya gerek yok Türkiye de son bir kaç yıldır ciddi ciddi yatırım aldığı ve ciddi cirolar yaptığı söylenen affiliate marketing (kısaca satış ortaklığı anlamına gelmektedir. İnternet pazarlamasının performans tarafında yer alan bu yöntemde çoğunlukla üç taraf vardır; Reklam veren, yayıncı, affiliate ağları) firmasıdır.


İncir.com kendi internet sitesi üzerinden 9 Eylül 2016 tarihinde yaptığı açıklama ile kapandığını açıkladı. Sebep tabi ki finansal sorunlar. En azından şirket öyle diyor ama bence durum farklı. Onlar her ne kadar 15 Temmuz darbe girişimi bizi mahvetti, öldük, bittik minvalinden açıklamalar yapsalar da neden kapandıklarını anlamak için internette incir.com yazıp küçük bir araştırma yapmak yeterli.

İncir.com sistemi ile ilgili genelde yapılan eleştiri tipik bir saadet zinciri uygulaması olması ve üyelere sattıkları siteler ile ilgili hiç şekilde tasarım ve seo konularında işlem yapılmasına izin verilmemesi.

Sistem benim üyem olun, yeni üyeler bulun bu arada ürün satın ama asla ürünü vitrine koymayın diyordu resmen sadece para karşılığı reklam yapan mecralara (adwors, facebook, v.b.) reklam yapılmasına müsaade edip. 

Şimdi size soruyorum siz toptancı olun elinizdeki mallı perakendeciye sattıktan sonra gayrı ahlaki bir durum olmadığı sürece perakendeciye ne kadar müdahale edebilirsiniz ya da müdahale etmek ister miydiniz? 

Ben şahsen elde ettiğim karı hesaplardım. Perakendeci benden aldığı malı satsın da nasıl satar ise satsın bana ne ben yeni siparişi düşünürüm.

Bence incir.com, e-ticaret yerine saadet zinciri mantığı ile hareket etmeseydi kapanmazdı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder